Sony, her yıl farklı bölgelerde düzenlediği ve yaratıcı toplulukları bir araya getirdiği Kando Trip etkinliğini bu yıl 12-15 Mayıs tarihleri arasında Portekiz’in Sintra kentinde gerçekleştirdi. “Kando” felsefesini merkezine alan etkinlik, doğa ile iç içe geçen atmosferi, alanında uzman eğitmenlerin yürüttüğü tematik atölyeleri ve uluslararası katılımcı profiliyle bu yıl da ilham verici bir yaratım alanı sundu.
Kando, Japonca’da “derinden etkileyen, ilham veren duygu” anlamına geliyor. Sony’nin global marka vizyonunun temelinde yer alan bu kavram, her yıl düzenlenen Kando Trip etkinlikleriyle somutlaşıyor. İlk olarak 2017’de ABD’de başlayan etkinlik serisi, zamanla Avrupa’dan Asya’ya birçok bölgede düzenlenerek uluslararası bir yaratıcı topluluğun gelişmesine katkı sağladı.
Bu yıl Sintra’daki etkinlikte 38 katılımcı; doğa, portre, moda ve spor temalı atölyelerde Sony Alpha serisi kameralarla üretim yaptı. Burak Bulut’un rehberliğinde gerçekleşen stüdyo portre çalışmaları, Jan Tichy ile masalsı portreler, Attila Kiss ile moda ve breakdans odaklı çekimler ve Danas Maciajuskas ile spor odaklı kareler, katılımcıların teknik becerilerini geliştirmenin yanı sıra sanatsal vizyonlarını da destekledi.
Programın öne çıkan bölümlerinden biri de çevredeki milli parkta düzenlenen Jeep turuydu. Katılımcılar doğayla iç içe bir deneyim yaşarken aynı zamanda özgün görsel hikâyeler üretme fırsatı buldu. Türkiye’den de içerik üreticilerinin katıldığı etkinlikte, paylaşılan içerikler kısa sürede sosyal medyada geniş yankı uyandırdı. Sony Türkiye, yaratıcı topluluğu global ölçekte destekleme vizyonunun bir parçası olarak bu tür etkinliklerle Türkiye’den içerik üreticilerini uluslararası yaratım ağlarına dahil etmeye devam ediyor.
Kando Trip 2025, sadece bir teknik eğitim kampı değil; aynı zamanda ortak üretimin, kültürel etkileşimin ve görsel hikâye anlatımının ön planda olduğu bir yaratıcı topluluk deneyimi sundu. Sony, bu tür buluşmalarla sadece ürün değil, duygu ve anlam da sunmayı hedefliyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı