Kemer Belediye Meclis Üyesi Cansın Efir, Kemer Belediyesi Eylül ayı meclis toplantısında Kemer tanıtımı ile Kemer Belediyesi’nin 2025 ve 2026 yılları arasında katılım sağlayacağı yurtiçi ve yurtdışı Turizm Seyahat Fuarlarının fuarları ile ilgili bilgi verdi.
Turizmde tanıtımın en güçlü noktasının artık dijital pazarlama olduğunu ifade eden Efir, “Bundan on yıl önce turistler turizmdeki alışverişlerinin sadece yüzde 10’unu online olarak yapıyordu. Şu anda bu istatistik yüzde 35’in üzerinde. Online pazarlamanın değerini iyi anlamamız gerekiyor.” dedi.
Efir, VisitKemer projesinin yaklaşık on yıl önce başladığını hatırlatarak, “Bu projeyi başlatanları tebrik etmek lazım. Bu proje çok değerli. Şu anda VisitKemer üzerinden bir yıllık çalışmalarımızla 15 milyon turiste ulaştık. Bu sayının yüzde 60’ı yurt dışında. Özellikle İngiltere, Polonya, Almanya, Letonya ve diğer ülkeler. Rusya’ya istediğimiz gibi ulaşamıyoruz. Çünkü orada bir ambargo ve savaş var. Yaptığımız içeriklerde hem Kemer’deki işletmelerle hem de sponsorlu tanıtımlar yapıyoruz. Bu içerikleri Türkiye’nin en önemli tur operatörlerine ulaştırıyoruz. Odeon ile ciddi bir anlaşma yaptık. Hem kendi ofislerinde hem de kendi web sitelerinde özel bir çalışma yapıldı. Coral Travel’in sayfasında Kemer ile ilgili tanıtım içerikleri mevcut. Havanda su dövmedik. Direkt turiste ulaşmanın yolunu bulduk. Odeon, Anex, Pegas, Corendon, Coral, Hello Otel bize bu konuda ciddi destek oldu” diye konuştu.
Kemer tanıtımına blogger desteği
Meclis Üyesi Efir, Kemer tanıtımı için yerli ve yabancı bloggerleri de Kemer’e davet ettiklerine değinerek, “Kemer tanıtımı için bu yıl yaptığımız en değerli şeylerden biri de yedi bloggeri Kemer’e getirdik. Bunların biri Alman, üçü Rus, üçü de Türk idi. Hepsinin deneyimleri farklı oldu. Kemer’deki turizm çeşitliliğini deneyimlerle anlatmanın yolunun bu olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca Almanya’nın en önemli turizm dergilerinden birinde VisitKemer’in reklamları var. Bu dergi 120 bin kişiye ulaşıyor. Turizmde tanıtım devamlılık isteyen bir şey. Yapılan çalışmalar bir iki yıl içerisinde bize daha büyük kazanımlar sağlayacak.” ifadelerini kullandı.
Geçen sene Antalya Havalimanı’na inen turist sayısında geçen seneye oranla yüzde 2,5 azalma olduğuna da değinen Efir, “Bu azalışta Kemer ile ilgili bir sıkıntı yok. Aldığımız rakamlara göre şu anda Kemer’e 2 milyon 335 bin turist gelmiş. Bunun yüzde 31’i Türk, yüzde 29’u Rus, Almanya, İngiltere, Polonya ve Ukrayna olarak devam ediyor. Geçen seneki rakamlara yakınız. Gelen turist sayısında bir artış yok ama Kemer’de düşüş de yok. Sadece Türkiye genelinde küçük bir düşüş var. Bunun en büyük nedenleri arasında pahalılık geliyor.” dedi.
Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu ise tanıtımın artık dijitale döndüğüne dikkat çekerek, “Sadece fuarlara giderek tanıtım artık yapılmıyor. Fuar alanlarında acentelerle birebir görüşmeler yaparak turisti Kemer’e yönlendirilmesini sağlamak gerekiyor. Kemer tanıtımına büyük destek veren Cansın Efir ve Serkan Kubilay’a ayrıca teşekkür ediyorum.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı